Monivitamiini­valmiste urheilun uudelleen aloittavalle

Katri otti kesän rennosti ja käynnistää aktiiviurheilun taas syksyllä. Sairauksien aiheuttamia treenikatkoja hän torjuu monipuolisella ruokavaliolla ja sopivilla vitamiineilla. Magnesium tukee lihasten palautumista.

”Otin urheilussa kesällä vähän rennommin, mutta nyt syksymmällä haluan päästä taas kunnolla vauhtiin. Treenaan 4–5 kertaa viikossa, lajejani ovat kuntonyrkkeily, kuntosaliharjoittelu ja squash.

Pyrin syömään monipuolisesti, mutta käytän päivittäin ruokavalion tukena monivitamiinivalmistetta. Siitä saa sopivassa suhteessa kaikki elimistön tarvitsemat vitamiinit, kivennäis- ja hivenaineet.

En halua sairastelun sotkevan harjoitusaikataulujani, ja siksi yritän kaikin tavoin vahvistaa vastustuskykyäni. Apteekissa suositeltiin tähän tarkoitukseen D-vitamiinivalmistetta, C-vitamiinia ja sinkkiä. Nämä sekä maitohappobakteerit ovat minulla päivittäisessä käytössä.

Käytän myös magnesiumia, sillä kuulin apteekissa, että se edistää lihasten palautumista. Magnesiumilla on myös lihaksia rentouttavaa vaikutusta, ja siksi otan tabletin iltaisin juuri ennen nukkumaanmenoa.”

Katri, 35 vuotta